diumenge, 11 de desembre del 2011

08/12/2011 El 28è dels 100 cims: Tossal dels Tres Reis 1.350 m

Al Tossal dels Tres Reis s'hi uneixen 3 regnes: el regne cristià d'Aragó, i els regnes moros de Tortosa i València, avui en dia representats pels termes corresponents a les províncies de Teruel, Tarragona i Castelló. La llegenda diu que els tres monarques van decidir parlamentar a aquesta altura, al permetre establir les relacions sense necessitat de sortir del territori que governaven. El Tossal dels Treis Reis es troba dins el Parc Natural dels Ports, que té la màxima altura al Mont Caro (1.447 m).

Aprofitant que estàvem de pont al Delta de l'Ebre, amb en Genís vam decidir fer aquest cim. D'aquesta manera, vaig trepitjar per primer cop Els Ports, on fa temps que hi tinc una cita pendent, els estels del sud (com que no conec gens aquest Parc Natural, aquesta travessa em permetria recórre'l pràcticament tot, després d'haver-ne sentit a parlar bé tantes vegades). I, a més, vaig fer un nou 100 cim, amb aquest, avanço el meu pare amb dos, jejeje

Vam sortir del poble de Fredes seguint el GR-7 (direcció al refugi de Font Ferrera, punt de pas dels estels del sud) fins al Mas del Ric de Fredes (en aquí estava ple de boletaires), on vam agafar un corriol amb una pujada pronunciada rere 4 excursionistes més que vam trobar. Al cim vam poder gaudir de bones vistes (al Mont Caro, a la Vall de Roures i  al Matarranya, al Baix Maestrat, etc) ja que el dia estava beeen destapat, una sort.

A la tornada vam collir alguns fredelucs i vam divisar una cabra salvatge.

Genís ha dit...

Va ser un dia fabulós, llàstima que no hi fos el mimat de la casa (Bitxo), si no hauria esta un dia perfecte.