dimecres, 25 de gener del 2012

XV Marxa del Terme Municipal de Sant Fruitós del Bages

El meu pare, en Genís, el Bitxo i jo vam anar per primera vegada a la Marxa del terme municipal de Sant Fruitós del Bages amb la intenció de conèixer nous paratges, en aquest cas el Bages. Hi havia 2 recorreguts, un de 18,5 km que és el que va fer en Genís i un de 30 km que és el que vam fer la resta. Bé, fins al km 11, fins poc després de l’esmorzar, vam anar tots junts perquè el camí era el mateix pel recorregut curt i pel recorregut llarg.

Vam pensar que seria una caminada popular amb poqueta gent i vam flipar perquè va ser tot el contrari, va ser una caminada multitudinària amb uns 2.000 participants. Hi havia molts corredors, molts caminadors i... també mooolts gossos i de totes les races! Tant era així que a cada avituallament per als humans també hi havia avituallament per als gossos: sempre sota d’un indicador que deia “aigua per a gossos” hi havia un pot gros ple d’aigua, un petit detall que no costa res i que és molt d’agrair! Ara bé, com que jo no en sabia res, vaig carretejar aigua pel Bitxo tota la caminada com una burra.


Vam començar molt atabalats degut a la multitud perquè, clar, a la sortida i a la que el camí s'estrenyia es formaven taps. Poc a poc, cadascú va agafar el seu ritme cosa que vol dir que la gent es va anar distanciant i vam anar anant més lliures.


Com que hi havia tanta gent, als avituallaments veies una gran cua però per sort avançava ràpid (en aquest sentit, un 10 per l'organització).


Pel que fa al recorregut, pocs corriols i poc bosc pel meu gust, però, clar, era una ruta pel terme municipal, ja m'esperava alguna cosa així (ens van ensenyar el que tenen però com que estic acostumada a més muntanya i m’agrada més caminar per la muntanya, vaig trobar-la a faltar una mica).


El que més em va agradar va ser passar pel monestir Món Sant Benet perquè últimament en veia molta propaganda, i em va sorprendre trobar cada 2x3 la sèquia de Manresa, sembla infinita.