dilluns, 27 de juny del 2011

Camí de St Jaume (1): de la Jonquera a Vilabertran 32,5 km

El dimarts 21/06/2011, el dia de St Lluís, el primer dia de l'estiu, amb el meu pare hem fet la nostra primera etapa del Camí de St Jaume, de la Jonquera a Vilabertran. Esperem arribar ben lluny amb aquest nou projecte...

Vam sortir de casa a les 5:00, a les 7:00 vam estacionar el cotxe al Pertús i vam arribar-nos caminant al Coll de Panissars (només uns 2kms de suau pujada), punt d'inici de la ruta. Total, que fins les 7:30 no vam començar l'itinerari propi del Camí de St Jaume de la Jonquera a Vilabertran.

Vam fer bastants trossos de carretera, cosa que no ens agrada gaire, però, és clar, teòricament el Camí de St Jaume no es fa per gaudir de paisatges...

I... Buf, buf, buf! Calor, més calor, mooolta calor! Ja ho diu la guia que la millor època és la primavera o la tardor. Però, clar, a l'estiu és quant es té més temps! No sé on vaig patir més calor: si quant fèiem trossos d'asfalt o quant passàvem per zones amb herbes una mica altes que ens fregaven les cames i ens traspassaven la seva escalfor... Sort que hi havia poc desnivell perquè sinó no sé com hagués tirat...

Llevat d'aquestes dues coses, bé. Es nota que recentment s'ha ressenyalitzat el camí (bé, en algun punt vam tenir dubtes però la guia ens va aclarir per on tirar), vam passar per boscos, per camps, per petits pobles rurals amb encant, per davant de moltes esglésies, ...

A Vilabertran vam agafar un bus que amb 10 minuts ens va deixar a Figueres (de no ser per la calor, haguéssim fet els 2 i pocs kms que hi ha de Vilabertran a Figueres a peu) i d'allà el bus de les 15:00 fins al Pertús àlias els Límits, on teníem el cotxe.

Com que la tornada la fèiem amb un bus, no vaig emportar-me el Bitxo. I potser sort perquè ho hagués passat fatal amb la calor que ens va fer.

A veure quant fem una altra etapa del Camí de St Jaume... I a veure si a la propera ocasió segellem la credencial per deixar constància de la nostra gesta!!!