divendres, 11 de maig del 2012

9a Marxa Resistència "7 cims"

Característiques dels 7 cims:
Zona del Penedès
58 km
4.912 m desnivell acumulat
Vam tardar 12h 31m
Darrerament el temps ens acompanya perquè, a l'estar mig ennuvolat, ni ens plou ni fa molta xafogor, és ideal per caminar!

Havíem vist alguna cosa de la zona del Penedès la passada tardor fent la trenkakames (no vaig poder evitar recordar la meva pàjara al veure la carena on vaig patir degut a la calor i a la pujadeta). Ara hem vist alguna cosa repetida (com el cim de la Talaia del Montmell, tot i que en aquesta ocasió hem pujat per allà on vam baixar de nit; el poble "Pla de Manlleu" que no és el nostre Manlleu, jejeje) però moltes coses noves, i amb la claror del dia. La zona està plegada de vinyes (evidentment, ja que hi ha D.O. Penedès) i els cims que hi ha, tot i que no tenen pujades molt llargues, són bastants dretes, o sigui que te'ls has de guanyar. Potser el més dur va ser la Talaia del Montmell però cada pujada de cada cim tenia el seu què. A l'arribar a casa vaig descobrir que havia foradat un mitjó, però no de la punta dels dits com em passa a vegades, sinó de la planta del peu, i també una mica de plantilla de la bamba, increïble!

Només hi va haver 3 avituallaments sòlids però van estar compensats per molts avituallaments líquids (de coca-coles, aigua, taronges i fruits secs o codonyac), si hagués fet xafogor segurament els haguéssim apreciat molt. Ara bé, a la sortida van donar una ampolla petita d'aigua a cada participant a guardar per reemplenar als avituallaments però ningú la va guardar i als avituallaments no hi havia gots, així que tothom bebia a morro, poc higiènic com podeu comprovar. Abans estava de moda donar gots reutilitzables i ara s'està posant de moda donar ampolles petites d'aigua però, com que la majoria de gent corre i va sense gaire equipatge, els fa nosa i ho acaben tirant. Som poc cívics. Ah, un cop que el meu pare va beure vi d'un porró, un home de l'avituallament li va demanar si era pagès perquè es va sorprendre que sapigués beure tan bé d'un porró. Es veu que tothom que bebia aigua d'un càntir o vi d'un porró o bé es tacava o bé no tenia l'estil del meu pare, jejeje

A la sortida vam veure el Panxo, el gos que fa totes les caminades de resistència de per allà baix, crec que és conegut per tothom perquè a la sortida molta gent el cridava, jejeje. Fins al 1r-2n cim més o menys vam anar veient una fila de participants però a partir d'aquí moltes persones van esprintar al trobar baixada/pla i van anar desapareixent. Teòricament, com totes les  caminades de resistència, és no competitiva però veient el ritme de la gent i que ens van donar un xip (a més de la típica targeta de pas), no ho semblava. En certa manera, però, millor anar una mica sol per gaudir més de l'entorn. Com quasi sempre, vam conèixer algú, en aquest cas a l'Albert, un dels organitzadors de la Marxa 24 Hores del Cap de Creus, un paio curiós que es mou dins la Unió Excursionista Llançanenca que és molt activa. Vam compartir amb ell els darrers 13 kms.

A l'arribada ens esperaven en Genís i el Bitxo, per felicitar-nos. I uns obsequis fantàstics: una samarreta groga + 1 ampolla de cava D.O. Penedès + 1 diploma amb una foto molt xula.

Per cert, gràcies a aquesta marxa hem fet quatre 100 cims (haguéssin sigut 5 si amb anterioritat no haguéssim fet la Talaia del Montmell):