dijous, 22 d’agost del 2013

11/08/2013 Central de Daió - Refugi Coma de Vaca - Núria - Central de Daió

Quant en Pere ens va dir que tenia intenció de fer aquesta ruta, no vam dubtar en apuntar-nos-hi... Havíem fet Central de Daió - Refugi Coma de Vaca i tornada pel mateix camí, cremallera fins Núria i llavors Núria - Refugi Coma de Vaca - Central de Daió, en fi, infinites combinacions però mai la ruta sencera. I ara a l'estiu és un lloc ideal perquè a les primeres hores s'hi està fresc i més tard quant la calor apreta pots refrescar-te en algun corriol d'aigua. I teníem mono de muntanya xula ja que el juliol va ser de poca activitat en aquest sentit.

Central Daió, Coma de Vaca, Núria

La ruta són uns 25 km sense pèrdua, tot està molt ben senyalitzat. I hi ha grans muntanyes i belles gorgues, val la pena. Això sí, s'ha d'estar preparat pel desnivell que hi ha. Des de la Central de Daió (a Queralbs) fins al Refugi Coma de Vaca es va guanyant alçada, fins a Núria pel Camí dels Enginyers més aviat planeja, hi ha algun puja/baixa però curt i algun tram de petita grimpada però el camí no és excessivament difícil, hi ha bastanta gent, i llavors baixada fins a la Central de Daió, i mooolta gent, al darrer tram de baixada hi fa molta xafogor però, per sort, a l'acabar, a la Central de Daió un es pot ben refrescar. Trobareu la ruta molt ben detallada al blog d'en Pere.

Per cert, vam tenir un parell de grans encontres:

Vam coincidir amb el galopaquegalopa & companyia, tot un honor!, nosaltres pujàvem xino-xano al Refugi Coma de Vaca i ells a grans gambades al Balandrau, ens van fer venir ganes de "tastar" les marques vermelles que pugen literalment a sac al cim del Balandrau des de la Central de Daió!

I vam anar a fer el got al Bar Gusi, tot un referent pels amants de la muntanya, sembla un museu i l'amo és un pou d'informació i de simpatia!

Gràcies, Pere, pel passeig!

Pere PeterPan ha dit...

L'agraït soc jo
Sempre és un "lujazo" compartir Kms amb vosaltres
La vaig disfrutar molt aquesta ruta